könyvelőiroda Székesfehérvár | Deák Ferenc u. 39. fsz.2. |
Könyvelőiroda telefonszáma

Aktualitások

2014 évi adótörvény változások

2014 évi adótörvény változások A minimálbér összege 2014 január 1-től 101500 Ft a garantált bérminimum 118000 Ft Személyi jövedelemadó 2014 évtől bővül a családi adókedvezmény. abban az esetben ha a szülők nem tudják igénybe venni a családi adókedvezményt, akkor ezt családi járulékkedvezmény formájában az egyéni egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékból érvényesíthetik. A magánszemélyeknek nyilatkozni kell arról, hogy az eltartottak mely hónapokban minősülnek eltartottnak . Nyilatkozni kell arról hogy meg kívánják osztani az adókedvezmény, milyen máértékben, és nyilatkozni kell a másik magánszemély adóazonosító jeléről. Vállalkozók is igénybe vehetik a családi adókedvezményt ha jövedelmet vesznek fel. Az utalványok esetében változás, hogy csak abban az esetben az elszámolható el béren kívüli juttatásként, ha az utalvány nem visszaváltható. A törvény újrafogalmazza a kockázati biztosítás fogalmát. Csak az a személybiztosítás minősül kockázatinak, amelynél a biztosítási esemény bekövetkezése nélkül semmilyen módon nincs lehetőség vagyoni érték kivonására. Továbbra is változatlan hogy a munkáltat legfeljebb 5 millió Ft lakáscélú támogatást nyújthat. 2014 januártól adható támogatás a munkavállaló lakáscélú hitelének a visszafizetéséhez is. TB járulék A nem biztosítottak járulékának mértéke 6810 Ft lesz. KATA 2013.04.04-től a Brókeri tevékenységet, biztosítási tevékenységet folytatók is választhatják. Nem minősül főállású kisadózónak az a személy, akit egyidejűleg több munkaviszonyban foglalkoztatnak és a foglalkoztatás időtartama összességében eléri a 36 órát. A kisadózó választhat magasabb összegű tételes adó megfizetését, ez 75 000 Ft, amely 136250 Ft társadalombiztosítási alapnak felel meg. A kisadózó vállalkozónak adatot kell szolgáltatni akkor is ha az i millió Ft-ot meghaladó bevételét külföldi vállalkozástól szerzi meg. Változatlan. hogy adatszolgáltatási kötelezettség van az ületi partnerről, ha a bevétel az 1 millió Ft –ot meghaladja. Társasági adó A kis és középvállalkozások beruházási célú hiteleinek kamatkedvezménye 40 %-ról 60 %-ra változik. A korábban még használatba nem vett szoftver termékek felhasználási jogának bekerülési értékével is csökkenthető az adózás előtti eredmény. ÁFA 5 %-ra csökken az élő és a félsertés forgalmi adója. A teljesítés időpontja 2014 június 1 után az elszámolási időszak utolsó napja. Ezt a szabályt az olyan 2014 ju.30-át követő időszakra kell alkalmazni, amelynél a fizetés esedékessége a 2014.jun.30-át követő időpont. Illeték jövőre nemcsak az egyeneságú rokonok , hanem a házastársak közötti ajándékozás is illetékmentes. Illetékmentes lesz a házassági vagyonközösség megszűnéséből származó vagyonszerzés és osztalékra vonatkozó követelés elengedése is. Első lakásszerzés esetén nem csak a 35 év alattiak jogosultak, hanem minden vagyonszerzőt megillet a 12 havi pótlékmentes részletfizetés. Adózás rendje A NAV mulasztási bírság mellett 12 napra bezárhatja azt az üzletet amely megszegi a pénztérgépek üzemeltetésével kapcsolatos kötelezettséget
Vissza

Ajánlatkérés

könyvelési díjra

Amennyiben online szeretne ajánlatot kérni a Szignetta könyvelő iroda részéről könyvelésre, egy rövid űrlap kitöltésével ezt azonnal megteheti.

Ajánlatkérés könyvelő iroda szolgáltatásra

 

Új céget alapít?

Cégalapítás menete: 
Először válasszon könyvelőirodát, aki segítségül lesz Önnek abban, hogy minél gazdaságosabban működtesse cégét., segít megtalálni a megfelelő cégformát vállalkozásának.

Vállaljuk új cég alapítását konzultációval, teljes ügyintézéssel!

 

Bérkalkulátor

A bérkalkulátor a mindenkori jogszabályok alapján a nettó bér, illetve a bruttó bér kiszámítására szolgál.

Bérkalkulátor

 

 

Elérhetőségek

Telefon: +36-22/501-557
E-mail: info@szignetta.hu
Székesfehérvár, Deák Ferenc u. 39. fsz.2.
Szignetta könyvelőiroda Székesfehérvár, Budapest
könyvelőiroda
Székesfehérvár
Budapest V.