könyvelőiroda Székesfehérvár | Deák Ferenc u. 39. fsz.2. |
Könyvelőiroda telefonszáma

Aktualitások

Fontosabb változások 2017 évre

SZJA

Átírták a Cafeteriát :   Az alkalmazottak kedvezményes adózás mellett    - 34,51 % - évente százezer Ft-ot kaphatnak készpénzben, ezen felül további 350 ezer Ft-ot utalhat SZÉP kártyára a munkáltató. Szálláshely alszámlára 225 ezer Ft, vendéglátás alszámlára 150 ezer Ft, szabadidős alszámlára 75 eFt.

Új adómentes juttatás lesz a jelenleg is meglévő lakáscélú támogatás, sport és kultúra belépő mellett a munkáltató által biztosított egészségügyi ellátás. Hogy milyen típusú egészségügyi ellátások nyújthatók adómentesen, azt később határozza meg az illetékes miniszter. Ezzel együtt kikerül a béren kívüli juttatások köréből az önkéntes egészségpénztári támogatás,a helyi bérlet, iskolakezdési támogatás , Erzsébet utalvány  és  a jelenlegi 34,51 % helyett 49,98 %-kal  fog adózni.

A NAV vizsgálni fogja a cégeknél a tendenciózus bárcsökkenést, vagyis a munkáltatók nem fogják-e csökkenteni    100 ezer Ft-tal a fizetést, hogy a 100 ezer Ft-os kedvezményes juttatást  a bérből vegyék el.

Kisgyermekes családok esetében az óvodai térítési díjat a munkáltató kifizetheti és erre semmi adóteher nincs .

Kétgyermekesek családi adókedvezménye 5 ezr Ft-tal 15 eFt-ra nő 2017 évben.

Munkába járás költségtérítése 9 Ft-ról 15 Ft-ra fog változni, abban az esetben, ha a lakóhely és a munkahely közigazgatásilag eltérő helyen van, illetve a munkába járás helyi járattal nem oldható meg.

ÁFA

Csökkennek az ÁFA adókulcsok

Baromfihús, friss tej, tojás ÁFA kulcsa 5 % lesz az idei 27 % helyett

Éttermi szolgáltatás és az internet ÁFA kulcsa 18 %-ra csökken. Az éttermi szolgáltatás 2018 évben tovább csökken, 5 %-ra.

2017 január 1-től a belföldi adóalanyok részére kibocsátott számlán szerepeltetni kell a vevő adószámát, ha az áthárított Áfa a 100 eFt-ot eléri vagy meghaladja. Ez az értékhatár a jelenleg hatályos  szabályok  értelmében 1 millió Ft. Az átmeneti rendelkezések szerint már az új rendelkezés vonatkozik azokra a számlákra is, amelyet 2016 évben bocsátottak ki, 2017 évi teljesítéssel.

A jelenlegi jogszabály szerint a 1 millió Ft Áfa tartalommal rendelkező számlákról  részletes összesítő jelentést kellett készíteni, az ÁFA bevallás részeként. 

2017 július  1-től ez az értékhatár 100 ezr Ft ( !) Kibocsátott számlák esetében számlánként, míg befogadott számlák esetében számlánként és szállító partnerként összevontan kell teljesíteni.

( ha  pl egy szállítótól egy bevallási időszakban 10 db számlát kapunk, ami egyenként 10 eFt Áfa-t tartalmaz, összevontan szerepeltetni kell a jelentésben. )

A számlázó programmal kiállított számlák esetén nem az Áfa bevallás keretében, hanem egy elektronikus adatszolgáltatás formájában ( az erről szóló rendelet még nem került kihirdetésre ),

a kézi számlázás esetén az adóbevallásban kell továbbra is teljesíteni az adatszolgáltatást

Jövedéki adó

Dohánytermékek esetében három lépcsőben 29 %-kal kell emelni a jövedéki adót, uniós előírásoknak megfelelően. 2017 évtől az e-cigaretta is bekerül a jövedéki adó hatálya alá.

Üzemanyagok esetében, ha a kőolaj világpiaci ára az 50 dolláros küszöbérték alá esik, akkor automatikusan emelkedik a a gázolaj közterhe 10 Ft-tal a benziné 5 Ft-tal.

A magyar Google -adó

A reklámadó hatálybalépésével nem tudtak a cégek eleget tenni a törvény által előírt kötelezettségüknek pl a Google esetében, mert nem lehetett nyilatkozatot kapni tőlük.

A törvény kikényszeríti a reklámadó kötelezettség teljesítését . Ha a reklám közzétevő nem teljesíti a a reklám megrendelője felé irányuló nyilatkozattételi kötelezettségét és nem található meg a reklámadó-kötelezettségüket rendben teljesítőkről szóló nyilvántartásban. akkor az állam felhívja a nyilatkozat pótlására, ha a felhívásnak nem tesz eleget mulasztási bírsággal sújtható

Automatikus pótlékmentes részletfizetés

Legfeljebb 200 ezer Ft adótartozással bíró magánszemélynek elegendő egy kérelmet benyújtani és automatikusan, pótlékmentesen részletekben fizetheti az adótartozását. A kérelemben jelölni kell hogy hány havi részletet szeretne.

KATA esetében az adóalanyiság megszűnéséig még be nem folyt bevétel is bevételnek számít .

Kiegészítő tevékenységet folytató adózó mentesül a tételes adófizetési kötelezettség alól arra az időszakra, amikor keresőképtelen.

KIVA

A korábbi pénzforgalmi szemlélet helyett várhatóan több tételt kell figyelembe venni. A számítás összetettebbé válik. A létszámkorlát 25 főről 50 főre emelkedik.

Az adóelőleg összege 

  • a) az adóelőleg-megállapítási időszakban az adóalany által fizetendő, Tbj. szerint járulékalapot képező összes jövedelem, csökkentve a kedvezményezett foglalkoztatott után érvényesíthető kedvezménnyel, és
  • b) az adóelőleg-megállapítási időszakban jóváhagyott fizetendő osztalék, csökkentve az adóelőleg-megállapítási időszakban bevételként elszámolt osztalék összegével 
  • együttes összegének a 16 százaléka. 

 

 

 

Vissza

Ajánlatkérés

könyvelési díjra

Amennyiben online szeretne ajánlatot kérni a Szignetta könyvelő iroda részéről könyvelésre, egy rövid űrlap kitöltésével ezt azonnal megteheti.

Ajánlatkérés könyvelő iroda szolgáltatásra

 

Új céget alapít?

Cégalapítás menete: 
Először válasszon könyvelőirodát, aki segítségül lesz Önnek abban, hogy minél gazdaságosabban működtesse cégét., segít megtalálni a megfelelő cégformát vállalkozásának.

Vállaljuk új cég alapítását konzultációval, teljes ügyintézéssel!

 

Bérkalkulátor

A bérkalkulátor a mindenkori jogszabályok alapján a nettó bér, illetve a bruttó bér kiszámítására szolgál.

Bérkalkulátor

 

 

Elérhetőségek

Telefon: +36-22/501-557
E-mail: info@szignetta.hu
Székesfehérvár, Deák Ferenc u. 39. fsz.2.
Szignetta könyvelőiroda Székesfehérvár, Budapest
könyvelőiroda
Székesfehérvár
Budapest V.